!!! Dica.r : NOOIT MEER !!!

Weer een tevreden DICA.R klant
Het verhaal begint in februari 2018.
Ik zet m'n handtekening onder een koop te Geel
Het zal een Malibu Carthago I 460 worden.
Voorziene aflevering : eind mei 2018
Eind mei :
Bericht van DICA.R : Sorry de productie van uw camper is vertraagt naar eind juni.
Dit kan gebeuren. Het is spijtig maar onze geplande vakantie's komen niet in het gedrang.
Er wordt door DICA.R een nieuwe afleverdatum met ontvangst van de camper en de nodige info afgesproken op 3 juli 2018.
Wij hebben thuis de champagne koel gezet en een paar vrienden uitgenodigd om de verwelkoming van onze nieuwe camper te vieren.
1 juli :
Bericht uit Geel : Sorry maar de Camper is niet geleverd dus aflevering moet uitgesteld worden tot .... “we hebben er geen zicht op” ???
Wij dus snel de eerste test vakantie reservatie afbellen met de nodige teleurstellingen.
7 juli 2018 :
Nieuw bericht uit Geel : Jullie camper is aangekomen uit Duitsland. Maar wegens de drukte kunnen wij pas afleveren op 20 juli 2018 om 10h30.
Ik maak hier geen groot probleem van “als het vervolg dan OK is” komt alles nog goed.
Vrijdag 20 juli 2018 :
EINDELIJK de grote dag.
Wij laten ons door onze vrienden, Maurice en Rina, naar Geel brengen om daarna met onze nieuwe camper fier naar huis te rijden.
DICA.R verwelkomde ons te Geel met het bericht, geloof het of niet, dat de camper nog niet klaar is. Maar dat ze hun best gaan doen om over een paar uur toch te kunnen afleveren van “geluk gesproken”.
Terwijl we gezellig zaten te wachten kwam de persoon voor de aflevering ons ophalen voor een woordje info. “Sorry” begon hij maar ik ben niet de man van Carthago en ken dus niet zo veel van deze camper en omdat jullie camper nog niet klaar is zal ik de info in een ander goed gelijkend model geven.
En inderdaad hij wist er eigenlijk niet(s) ... veel van. De man in kwestie kon van geluk spreken omdat ik mijn handleiding al goed had doorgenomen. Zodat hij van mij de rondleiding kreeg in plaats van andersom.
Op de middag kwam dan het verlossende nieuws "De camper is klaar".
En inderdaad in een aparte hal stond onze blinkende Malibu I 460 te schitteren met een dikke strik er op.
WAUW !
Ik kreeg de verdere info en rondleiding in onze Malibu.
Onderussen ging Viv al eens binnen rondkijken. Vreemd maar zij vond op het keukenaanrecht een werkorder met daarop de vermelding; de mistlampen werken niet en er zijn zenderlijst problemen.
Zij dacht dat dit een opgelost probleempje was en gaf hieraan verder geen aandacht.
Na het vaststellen van een vergeten gasdarm, een vergeten EisEx waarvoor een tegoedbon werd afgeleverd en het ruilen van een niet werkende noodverlichting werd ik vriendelijk uitgenodigd het administratieve deel af te werken, lees hier mijn centen te ontvangen en enkel maar centen ontvangen.
Daarna werd de camper, op mijn vraag, buiten gereden om de werking van de automatische antenne en TV uit te leggen en JA ge moogt gerust zijn ook deze werkte NIET naar behoren ttz slecht beeld en veel storingen.
Opnieuw werd een technieker opgeroepen maar deze hield het na een half uur “door zijn haren wrijven” voor bekeken.
De camper moet opnieuw het atelier in om verder te zoeken. Lees “door de haren te ... juist wrijven”.
Om 15h30 werd ik geroepen : Sorry mijnheer maar we vinden het niet. De camper zal moeten hier blijven dan kunnen we in de loop van volgende week verder zoeken ???
Uiteraard ging ik op mijn achterpoten staan je zou voor minder.
Na veel DICA.R uitleg van : “JA MAAR WIJ HEBBEN NIETS MIS GEDAAN” wat eigenlijk moest zijn zonder de MIS wat dan word : “JA MAAR WIJ HEBBEN NIETS GEDAAN” nam ik, na de nodige afspraken, de camper mee naar huis.
Zodanig kon ik al wat dingen beginnen plaatsen.
IK sprak met DICA.R af de camper na het weekend weer te brengen en dan te wachten op de herstelling.
Toen ik bij DICA.R buiten reed dus tijdens mijn eerste meters rijden met onze nieuwe camper : hoorde ik niets dan PIEPEN en KRAKEN en zonder overdrijven ik kon met Viv niet praten door de herrie makende Carthago. Maar omdat de poorten na mijn buiten rijden, het was onderussen na 17h30, reeds dicht waren moest ik wel verder naar huis rijden.
De zaterdag 21 juli
Veel te doen vandaag : Zoveel mogelijk spullen van de vorige camper een plaatsje geven. En JA nu komt iets positiefs. In de malibu is heel veel plaats meer dan inonze navis.
Na deze dag van werken en zweten wou de badkamer van de nieuwe camper testen door te douchen. Hier leek alles OK. Ik dus zeer tevreden tot ik de grijswaterkraan ging openen om het gebruikte douche water te lozen.
Ja, ongelooflijk, maar ook deze werkte NIET. Water aflaten dus NEE.
Zondag 22 juli
Ik was de door Viv gevonden mistlichtnota bijna vergeten. Deze dan ook maar testen zeker, je hoeft niet te gissen, inderdaad deze werkten niet.
En ja dit kan gebeuren maar je klant laten wegrijden met de nota in je hand en niets zeggen, inderdaad, dit getuigd van een ongelooflijke service.
Maandag 23 juli 8h30
Ik met de nieuwe camper terug naar DICA.R te Geel.
Na de camper voorgereden te hebben mocht ik wachten in de toonzaal en kreeg een geweldig gekoeld drankje aangeboden.
Viviane had mij de raad gegeven een koelbox met eten en drinken mee te nemen kwestie van niet te moeten sterven tijdens de voorziene korte herstelinterventie. Geluk dat ik deze mee had. Tijdens m' n dagje wachten kon ik met verschillende mensen, die kwamen om ..., een praatje maken. Van de 4 personen die ik sprak had niet 1 iemand een possitief verhaal te vertellen.
Laat in de namiddag werd ik eigenlijk erg nieuwsgierig en sprak mijn verkoper, Jacky, aan om eens te gaan informeren in het atelier naar de stand van zaken.
Om 17h00 mocht ik naar de camper alwaar ik werd opgewacht door twee mensen met de uitzonderlijke boodschap. SORRY niets aan de TV kunnen doen, niets aan de mistlichten kunnen doen wat weer had moeten zijn, SORRY niets gedaan.
Wat wel opgelost werd : De piepende en krakende kast(en) en de grijswaterkraan.
Na weer een dag nodeloos wachten en omdat de problemen nog steeds niet waren opgelost moest ik de camper opnieuw achterlaten. Ik kreeg een wagen ter beschikking om naar huis te rijden en daags nadien de camper te komen ophalen.
Dinsdag 24 juli
Als je nu denkt dat het probleem opgelost zou zijn het zou de DICA.R slogan, "Wij hebben ...niets gedaan", juist niets dus alle geweld aan doen.
Toen ik weer om een oplossing ging vragen kreeg ik het verwijt weinig begrip te hebben voor hun problemen en of ik wel wist hoeveel uren ze al hadden gezocht naar het probleem. Toen ik vroeg of zij wel wisten hoeveel JAREN ik had gewerkt om de 95000 euro te verdienen om hun te laten leven werd het iets stiller aan de andere kant van de balie.
Enfin weer niets dus. Omdat ik met de kleindochter een korte uitstap had gepland werd afgesproken de camper nu mee te nemen en de maandag nadien weer binnen te brengen MAAR ik moest zelf voor terug transport heen/terug zorgen.
Maandag 31 juli
Ik heb m’n scooter in de campergarage gezet en ben weer terug naar Geel gereden. Dan kon ik, na aflevering van de camper met de scooter weer terug naar huis.
Er werd afgesproken de camper nogmaals te gaan afhalen 1 week later dus op vrijdag 10/08.
Vrijdag 10/08 :
Na 1 werkweek wachten kwam laat in de namiddag een DICA.R telefoon met het een beetje verwachte bericht : “SORRY NIET KLAAR” maar we gaan ons best doen om vermoedelijk tegen dinsdagavond 14/08 de TV spelend te krijgen. Over de mistlichten werd niet één woord gerept.
Zaterdag 11/08
Open deur bij DICA.R
Viv kon zich niet meer bedwingen en wou absoluut naar "de open deur" te Geel. Wij dachten onze Carthago op de dienst-parking aan te treffen met hopelijk zichtbare sporen van de nodige werkzaamheden. Mis dus, onze camper niet te vinden. Dan maar met een leugentje gevraagd om documenten uit de camper te halen hopend bij de camper te komen en zo de werken te kunnen overschouwen. Weer mis een medewerker ging de documenten zelf ophalen wegens atelier is "staatsgeheim" en beveiligd.
Op zeker moment kwam een voor mij onbekend persoon in de toonzaal. Viv, hekende hem van foto's, het bleek de big boss himself te zijn. Die kreeg natuurlijk geen schijn van kans om onder haar handen uit te komen. Wij zijn door Dirk, de big boss, vriendelijk en correct te woord gestaan. Dirk luisterde naar ons volledige, door hem niet gekende, verhaal. Hij gaf de opdracht aan een medewerker deze geschiedenis met de nodige aandacht op te volgen en vroeg ons toch geduld te hebben tot de dag van de nogmaals beloofde dag van "Joepie Klaar".
Maandag 13 juli 2018 om 17h00 :
Bellen met DICA.R te Geel.
Ja hoor je mag zeker zijn de incompetentie leeft hier lekker verder. Bericht uit Geel : We hebben de camper naar Turnhout gebracht bij een sateliet specialist. Zij gaan nu zien wat er kan en moet gebeuren. En daar moest ik het mee doen. Wat Waar Wanneer of Hoe niemand weet het. Het enige wat ik ZEKER weet : Dicar heeft mijn centen en ik heb niets.
En de show must go on.
Je mag zeker zijn na nog maar eens een afspraak om de problemen met onze nieuwe camper op te lossen : Slecht werkende automatische antenne, Niet functionerende SMART op de TV. Niet werkende verlichting (mistlampen) e.a. NADA niets.
De camper is onderussen ruim een maand afgeleverd en ik heb deze nog niet 1 minuut kunnen gebruiken
Ik heb tot op heden een financieel verlies van ruim over de 2000 euro.
Omnium verzekering : 1800 euro / 12 = 150 euro
Verplaatsingen naar dicar aan brandstof : 110 euro
kapitaalverlies : (94000/120) * 1 = 783
Dure niet werkende TV : catalogus prijs 1200 euro = 700 euro te veel betaald
Aut sat antenne met niet bruikbare functie's = 700 euro teveel betaald
Totaal verlies plaatje 2443 euro
En als dan gepraat word over een tegemoetkoming in het feit dat ik een camper heb besteld , gekocht en betaald die niet beantwoord aan het bestelde geleverde en betaalde krijg ik als klant de info : Spijtig maar we hebben toch ons best gedaan om de problemen op te lossen (spijtig genoeg volledig gefaald) en we het principe hebben nooit geld terug te betalen ook al hebben we tekort gedaan gaan we hier ook geen uitzondering voor maken.
Ik begrijp hieruit LOOP FOERT IK HEB TOCH UW GELD.
Besluit. Dank u DICA.R voor deze geweldige service.
Hierbij een klein vergelijk
URANO = n° 1
DICAR = n° 0
Maandag 14 mei 2019
De camper is bijna 1 jaar en mag/moet naar DICA.R voor
De kleine mankementen, de toilet lekt, de waterpomp verliest druk, de kleerkast sluiting hapert, een constructie fout in een hangkast oplossen, de mistlichten werken nog steeds niet en de water dichtheids test.
Voor deze werkzaamheden is 1 week uitgetrokken.
Vrijdag 19 mei 2019
Ik mag de camper gaan afhalen. Alles zou hersteld of vervangen zijn BEHALVE het mistlichtprobleem. Deze show blijft verder duren. In bijna 1 jaar is DICA.R er nog steeds NIET in geslaagt een mistlicht te laten werken.
Later bleek ook het toilet probleem NIET te zijn opgelost.
Maandag 20 mei 2019
Ik krijg een telefonische oproep : “ De nodige bedrading voor de mistlichten is onderweg” en ik krijg een afspraak voor deze interventie. Het zal de week van 10 juni 2019 worden.
Donderdag 7 juni 2019
Viv belt met DICA.R voor een bevestiging van deze afspraak. Een idioot kent het DICA.R antwoord : “ NEE er is geen kabel”
Woensdag 12 juni 2019
Dica.r Laat weten dat de kabel voor de mistlichten is aangekomen.
Maar nu geen tijd heeft om deze te plaatsen.
Als ik mijn vakantie niet wil annuleren zal er pas een afspraak voorzien worden na 1 maart 2020
Van een snelle klantenservice gesproken : Dica.r is er nog niet in geslaagd na ruim 400 dagen een kabeltje te plaatsen.
Ondertussen zijn alle andere* mankementen nog niet aan bod gekomen.
* Sat antenne werkt niet, TV werkt niet naar behoren, Toilet lekt
De show must go on.
De Reclame banner hieronder is NIET door Hapchard geplaatst.
Maak jouw eigen website met JouwWeb